הראשל"צ לפרס: אבא אמר לי שאתה עילוי עצום ושאתן לך את ספריי

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הראשל"צ לפרס: אבא אמר לי שאתה עילוי עצום ושאתן לך את ספריי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "היוצא בימי ניסן מברך על האילן". נשיא המדינה שמעון פרס קיים הבוקר את מנהג ברכת האילנות בגינת בית הנשיא. סמוך לעצי הפרי הגדלים במקום. בברכה השתתפו הרב הראשי הראשל"צ הרב יצחק יוסף ורב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ . קודם הברכה העניק הראשל"צ הרב יצחק יוסף לנשיא פרס את כל ספריו "ילקוט יוסף".

    הרב יצחק יוסף אמר לפרס: "אני רוצה להעניק לנשיא היקר שלנו 40 כרכים של ילקוט יוסף. בפסח אשתקד מרן האבא זצ"ל שהיה ידיד מאד של הנשיא והגיע לבקר את אבא , האבא ציווה אותי לתת לך את הספרים הללו וכעת אני מקיים את ציוויו של האבא זצ"ל. אני רוצה לומר לנשיא, את הספר הראשון הוצאתי כשהייתי בן 17. יש כאן בספרים הללו את ההלכות וכל תחומי ההלכה , כל תחומי החיים נמצאים בספרים אלו. הספרים ב"ה נמצאים בכל העולם וגם מופצים ב-10 שפות. לכן זה כבוד בשבילי שאתן את הספרים לכבוד הנשיא".

    הנשיא פרס אמר לרב יצחק יוסף: " ספריך הם אוצר בלום. אני לא יכול להעלות על דעתי על מתנה יותר יקרה מזו. זו צוואה של האבא ומורשת שלך. חשוב להגיד, התחלת בגיל 17 לכתוב ספרים וכיום אתה בן 60. כתבת 40 ספרים בטווח גילאים אלו זה בל יאומן. הספרים הם חובקי עולם וחובקי העולם היהודי. כלומר יש התייחסות בספרים לכל יהודי באשר הוא שם. ומה ההלכה היהודית אומרת. תמיד חשבתי בליבי למה מנסים כ"כ לשרוף ספרים של העם היהודי? הענין של שריפת ספרים היתה חמורה. הספרים מחזיקים את העם היהודי וכשהיינו בגולה הספרים החזיקו אותנו".

    "יש תמצית לכל הספרים הללו. 72 מילים של עשרת הדיברות. לא שינו בה מילה אחת מאז שהעם היהודי קיבל את התורה. ועל כן כששואלים אותי כמה יהודים יש ? אני לא יודע להגיד, אבל כמה ספרים נכתבו לזה אין סוף. כולם עם מסר .המוסר הוא הדבר העולה על כל שיקול. החכמה והגינות הולכים ביחד. מי שרוצה להיום חכם שיהיה הגון. משה רבינו היה מנהיג ומחוקק. האבא זצ"ל רצה להיות כאחד העם וגם מורם בעיני העם. ביחסו לתורה היה מורם מהעם ביחס לאנשים היה כאחד העם. נמצאים אנו בערב פסח כשאני מתהלך בעולם אני מרגיש את עצמי שייך לעולם כי העולם אימץ בהרבה דברים את תורתו של משה רבינו. יוחנן בן זכאי אמר מה שצריך לאחד את העם זה הלימוד ללמוד וללמוד".

    "אנו כ"כ שקועים בדברי יום יום ששוכחים את העיקר, שאנו עם שיש לו תורה , דרך ארץ, כשבונים כנסייה היא נהרסת עם הזמן ספרים לא נהרסים וזה מה שהחזיק אותנו מדור לדור. פסח הוא חג של חירות,אחדות ושלום. אני מודה לך מקרב לב על המתנה הזו מעשה בן שממשיך בתורשתו של אביו ונכבד כולנו את זכר האבא הנפלא".

    לאחר מכן יצא הנשיא פרס לגינת בית הנשיא עם הרב יצחק יוסף והרב שמואל רבינוביץ. הרב רבינוביץ הסביר לנשיא כי עם ישראל בחודש ניסן יוצא ומברך על האילנות על מה שהקב"ה זיכה אותנו בעצי פרי ואנו זוכים לברך כאן את הברכה המסורתית. הנשיא בירך את הברכה הנהוגה לברך בברכת האילנות.

    בסיום אמר הנשיא :" לא היינו אף פעם עם שקט עד שנוכל להגיד שעברנו לא רק את קריעת ים סוף אלא גם את ים סוף עצמו. הייתי באוסטריה השבוע ונפגשתי עם יהודים .הם שאלו אותי איך אני חוזה את עתידו של העם היהודי? עניתי להם כשיידעו לקרוא את התנ"ך כמו עיתון יומי אז באמת נדע את הגאולה".

    הרב יצחק יוסף ביקש לספר לנוכחים את הסיפור הבא: לפני כ-20 שנה כבוד הנשיא היית לומד חברותא עם אבא זצ"ל בבית .זה היה לימוד קבוע ביניכם. יום אחד אבא אמר לי אתה רואה את איש פלוני (פרס) תדע לך שהוא איש עילוי עצום. לא היה נשיא ולא יהיה נשיא כמו שהנשיא שלנו רוכש כבוד ללומדי התורה.

    IMG-20140402-00853 IMG-20140402-00848 IMG-20140402-00846 IMG-20140402-00844 IMG-20140402-WA0058 IMG-20140402-WA0062 IMG-20140402-WA0066
    IMG-20140402-WA0069


    0 תגובות